Vår Personal

Vår personal är utbildade undersköterskor eller vårdbiträden och de utbildas kontinuerligt. Vår strävan och affärsidé är att du skall möta samma personal och vid sjukdom kommer en ersättare som du redan har träffat. De som arbetar hos dig skall helst vara bosatta nära dig, tala ditt språk och känna till din kultur.

Hjälp på ditt eget språk

Vår personal kommer från alla delar av världen och därför är vi övertygade att vi kan hjälpa dig på bästa sätt oavsett varifrån du kommer i världen. Exempel på språk personalen talar är Svenska, Engelska, Franska, Arabiska, Kurdiska, Somaliska samt mycket annat, kontakta oss får du veta mer..

Kontaktperson

Vi arbetar med fullständigt kontaktmanskap. Det innebär att du får en kontaktperson som tillsammans med dig planerar dina insatser. Du kan alltid kontakta din kontaktperson om du behöver göra ändringar, har frågor eller bara vill samtala.

Anhöriga och Närstående

En viktig del i vårt arbete är att ha kontakt med anhöriga och närstående, er kompetens är ovärderlig eftersom det är ni som känner era nära bäst och tillsammans med er kan vi skapa den bästa servicen och omvårdnaden. Du skall alltid känna dig välkommen att kontakta oss och alltid ha en möjlighet att vara delaktig vid planering av insatser. Vi vill skapa en daglig trygghet både genom personlig kontakt och anhörigträffar. Du kan alltid nå oss via telefon eller mail. Vi kommer att anordna anhörigträffar med olika teman, såsom demens, vård i livets slutskede, matvanor mm, dessa träffar kommer att annonseras på vår hemsida.

Kvalitet och miljöarbete

Vi strävar efter att våra medarbetare har ett gott miljötänkande och att de inte bör använda starkt parfymerande produkter pga. allergier eller astma hos brukarna. Vi försöker också källsortera där det är möjligt.
Kvalitet är att du är nöjd med våra insatser. För att säkra kvaliteten följer vi regelbundet upp vad du tycker. Vårt mål är att du med vår hjälp ska kunna bo kvar hemma så länge du önskar, utföra de arbeten du själv vill och kan göra och ha en god livskvalitet.
Vi har ett väl utarbetat kvalitetsledningssystem som uppdateras kontinuerligt
Skulle du ändå ha något att anmärka på tar vi tacksamt emot era synpunkter så snart som möjligt. Du kan antingen ringa administrationen eller maila oss på info@dlightsweden.se. Vi återkopplar snarast.

Trygghet

Din integritet är mycket viktig för oss. All personal som arbetar hos oss skriver på ett sekretessavtal. Alla samtal med oss, oavsett om det är personal eller administration är belagda med tystnadsplikt.
Vår personal har varierande ålder och erfarenhet men gemensamt för alla är att ditt behov står i fokus J
Vi skapar daglig trygghet för våra medarbetare genom goda anställningsförhållanden, kollektivavtal, god gemenskap och delaktighet i verksamheten. Medarbetarna får regelbunden kompetensutveckling, exempelvis i kost, demensutbildning, ergonomi mm
Verksamhetsledningen deltar aktivt i det löpande arbetet och är ofta ute hos kunder vilket bäddar för en kvalitetskontroll utöver det vanliga. Vi är lyhörda och tar gärna emot dina synpunkter för att bli ännu bättre. Vi vill att du skall känna dig hörd och att du skall mötas av personal som har kunskap, värme och en genuin känsla för att arbeta med människor.